Sunday, February 17, 2013

BILA NAK PANGKAH?

I am still alive... Saya masih bernafas... Syukur Alhamdulillah :)

Agak lama jugak aku tak mencoretkan entry disini... Rasanya tak terlalu lambat untuk aku mengucapkan selamat tahun baru 2013.. omputih kata 'better late than never' camtu lah kan. keh keh keh...

Sebenarnya bukanlah aku bz sangat pun. Cuma tak de citer menarik yang nak aku coretkan. Kalau asyik benda yang sama je, korang pun boring gak nak baca, tul tak? Apa pun, aku masih aktif 'berfikir' dan masih hidup walaupun kalendar Mayan dah tamat... 

Entry aku kali ini tak lah menarik sangat pun. Cuma nak refresh dan nak lancarkan semula jari jemari aku ni mengetuk kat keyboard ni ha... sebab jari aku ni nak pakai untuk 'pangkah' bila tiba waktunya nanti... hehe

Walaupun gitu, aku saja nak bawa persoalan yang ada dalam kepala hotak aku ni ha... aku rasa korang semua pun mesti ada persoalan yang sama macam aku... persoalan aku ialah; Bila nak pangkah? Tarikh 20.12.2012 dah lepas, Tahun 2013 dah masuk separuh suku pertama, Gong Xi Fa Chai pun dah berlalu... Minggu depan ni, Chap Goh Mei pulak... Bila lagi nak umumkan ni?

Sejak tahun lepas sampai lah la ni, tiap-tiap hari semua media cakap 'depa' dah sedia dah. 'Anytime', 'We are ready', 'Esok pun boleh' dan macam-macam lagi la... Cuma kat Penang baru ni je agak 'kacau' sikit kot... itu pun pasal salah masuk topik agaknya... lagipun bukannya ramai sangat pun yang 'jawab' soalan tu... kih kih kih...
Tapi, tak bertiup jugak lagi 'sangkakala' tu... Apa agaknya masalah depa tu hah? korang tau tak? Syyyhh! kalau korang tau diam-diam dulu tau... Nanti kena tuduh pecah rahsia atau mengkhianat pulak. hehehe.

Apapun alasan yang tersirat dan berapa lama lagi 'depa' nak tunggu, suka hati depa lah...Cuma yang tak bestnya, lagi lambat depa 'tiup', lagi lah macam-macam hal timbul. Dah tu, orang bisnes pun pandailah buat alasan tak nak teruskan projek sebab nak tunggu 'pangkah' dulu... aduih!

Walaupun pangkah aku dan korang tu rahsia, rasanya tak salah kot kalau kita shoutout:

Q: Are you ready for Pangkah????  
A: Yeessssss!!

Tapi persoalan seterusnya... "BILA NAK PANGKAH????" 
Poyo sangat ke? keh keh keh

MY Channel

Loading...