Wednesday, August 29, 2012

ADA 'BONUS' LAGI... BEST NYER!

Weehooo! Ada berita gumbira lagi lepas raya ni.... Tapi ni untuk warga peneroka Felda je tau.. Bertuahnya jadi warga Felda.... Aku tumpang gumbira untuk ayah bonda aku gak! Maklumlah, dah lebih 30 tahun diorang bersusah payah... Kini memang patut pun mereka menuai segala jerih payah yang dilalui dulu....

Semalam tak sampai 3 bulan FGV disenarikan, PM umumkan dividen saham peneroka di FGV akan dibayar sebanyak RM400 kepada peneroka dan khabarnya ia akan di berikan termasuklah kepada mereka yang telah menyaman Felda.... Waduuuuh! bagusnya. Mungkin sempena dengan Aidilfitri dimana kita di seru untuk bermaaf-maafan lah tu kan.... So, segala apa yang terbuku dihati tu dah di leburkan dengan kemaafan... Minal Aidil Wal Faizin... 

Ops! durian untuk anak-anak peneroka pulak akan runtuh bulan Oktober nanti... Wow! syukur pada Allah yang memberikan rezeki kepada hambanya... Nampak nya tak putus-putus rezeki untuk warga peneroka Felda sekarang ni...

Kalau diimbas kembali sejak beberapa bulan lalu, hampir setiap bulan ada aje berita gembira untuk warga Felda... Tak caya, cer toleh sikit... Bulan Jun dulu, PM umum durian runtuh untuk Peneroka dan Isteri Peneroka... Pas tu bulan July, PM umum  bonus Raya dan belum pun abis raya, PM umum dividen saham untuk peneroka..... Pas tu, bulan Oktober nanti durian akan runtuh sekali lagi untuk anak peneroka... Tapi kebanyakan anak peneroka serahkan kat ayah bonda jer sebagai membalas jasa mereka kan... 

Pas tu bulan November dan December nanti apa pulak lagi yer? Semoga berterusan lah cam tu sampai bila-bila.... (termasuk lepas pilihanraya nanti.... kih kih kih)

Alhamdulillah! syukur pada Allah yang menggerakkan hati mereka yang dipertanggungjawabkan memegang amanah... That should be the way bro... Hehe

"Proud to be Felda generation"... weeehooooooooo!!!!

No comments:

MY Channel

Loading...