Thursday, July 19, 2012

MARHABAN YA RAMADHAN

Alhamdulillah, masih dipanjangkan lagi umur sampai hari ini... semoga sempat lagi nyambut Ramadhan 1433h... 

Insya Allah, lagi 2 hari umat Islam kat Malaysia akan menyambut Ramadhan. So, aku mengambil kesempatan ni nak ucap selamat berpuasa kepada semua umat Islam dimana sahaja anda berada… Marilah bersama-sama kita ‘puasakan’ diri kita dari perkara-perkara buruk yang sememangnya kita dah tahu… (usah tipu diri sendirilah… hehehe)

Sepanjang Ramadham ini diharap kurangkan lah sesi kutuk mengutuk dan hapuskan jugak aktiviti ‘mencari tulang dalam telor’…. Sebab kalau terjumpa tulang dalam telor tu sendiri mau ingat lah… kih kih kih… Ni aku pesan pada diri aku sendiri dan jugak pada korang yang membaca coretan aku ni. Semoga Ramadhan kali ni lebih berkat dan kita semua mendapat rahmat yang berlipat kali ganda Insya Allah… Jangan lipat gandakan dosa kering pulak… hehehe.

Ini sekadar coretan dari aku, lupakan lah sementara fahaman politik dan fokus lah pada amalan sendiri… Bukan nya menyibuk dengan amalan orang lain… Walaupun kubur lain-lain tapi kalau dah mampos nanti, orang lain jugak yang akan tolong menyelesaikan urusan pengkebumian kita…  Pas tu baru sendiri pi jawab kat bawah sana tu…

Marhaban Ya Ramadhan…  Wallahu A’lam…

No comments: