Saturday, October 8, 2011

ALAHAI | 'MAT SERBAN' TERUS MELALAK!

Aku cuba tak nak fikir tentang mat 'serban' yang sorang ni... tapi lagi aku tak nak tahu, lagi macam-macam dia cuba provoke. Walaupun dia bukan provoke aku, tapi geram juga bila terbaca 'coretan keramat' dia setiap hari...

Semalam ketika PM sedang bentangkan budget, si 'Mat Serban' ni tak habis-habis berikan pandangan dia kat twitter. Kononnya ada beberapa usul yang dia buat, telah ditunaikan oleh PM. Peeerrrgh! dahsyat tul... wa respek lu 'Mat Serban'... Bagi aku, tak pe lah kalau usul tu memberi kebaikan kepada semua... terimakasih lah 'Mat Serban' sebab buat usul yang 'terbaik' ... kih kih kih... tapi tak yah lah nak heboh satu kampung Yop!

Tapi dalam pada dia cuba 'menyampaikan mesej' belanjawan (kononnya nak tolong sampaikan pada seluruh malaya la tu), dia selang-selikan dengan provokasi yang buat kan orang macam aku ni bengang! Tak yah lah aku tulis apa yang dia provoke sebab korang (yang sama spesis dengan aku...kakaka) mesti sakit hati punya... aku pun tak nak jadi batu api... kang tak pasal-pasal kena akta hasutan pulak... aku ni nak cuba se 'nutral' yang boleh... kih kih kih

Tapi dari lain perspektif, aku rasa elok jugak dia terus melalak siang malam sekarang ni.... sebab manusia kat bumi Malaysia ni tak sebodoh yang dia hingat! lama-lama penat lah dia tu.... pas tu dia diam la kan?

Pesan aku pada 'Mat Serban', udah-udah le tu Yop! Buktikan keperihatinan ko tu dengan tindakan yang rasional.... bukan dengan mengutuk orang 24/7... Tak yah la cari publisiti murahan macam tu... Insya Allah kalau panjang umur, kita cuma tinggal 9 tahun je lagi nak sampai tahun 2020... Macamana nak maju kalau terus berbalah cam ni....

Itupun kalau panjang umur sampai tahun 2020... kalau tak, Munkar & Nankir dah tunggu nak buat sessi soal jawab dengan kita.... camno Yob?

© Senyum Poyo

No comments: